Bóle kręgosłupa – przyczyny, leczenie, ćwiczenia wzmacniające.

0
43
bóle w krzyżu

Kręgosłup to bardzo ważny element szkieletu człowieka. Dzięki niemu możliwe jest utrzymanie odpowiedniej pionowej pozycji, jak również wykonywanie różnorodnych ruchów ciałem. Pełni on również, niezwykle ważną rolę ochronną dla rdzenia kręgowego, bez którego nie byłoby możliwe życie. Przerwanie rdzenia grozi stałym kalectwem lub nawet śmiercią. Każdy człowiek niejednokrotnie w ciągu swojego życia boryka się z różnego rodzaju bólem kręgosłupa. Popularnie nazywane bóle w krzyżu spowodowane są rożnymi czynnikami, a niwelowanie ich zależne jest od konkretnej przyczyny powstania. Czym charakteryzują się wspomniane dolegliwości? Jakie objawy mogą świadczyć o tego rodzaju zaburzeniach? Jak poradzić sobie z tą dolegliwością? Jakie ćwiczenia stosować na bolące plecy?
Bóle w krzyżu najczęściej powstają z powodu długotrwałej pracy w pozycji stojącej lub niewygodnej siedzącej, otyłości, złego snu – nieodpowiedni materac, poduszka lub pozycja osoby odpoczywającej, nieprawidłowa dieta, urazy lub kontuzje kręgosłupa lub innych narządów i wiele innych. W zależności o przyczyny problemu, dobierana jest odpowiednia terapia i działania niwelujące ból oraz możliwość ponownego powrotu problemu.

Jak zatem wygląda leczenie dolegliwości?

Najczęściej na samym początku należy dotrzeć do samego podłoża choroby, PO ustaleniu szczegółów warto je stale wyeliminować. Aby terapia była skuteczna i długotrwała warto pozbyć się czynników, które wywołują ból np. złe odzywanie, niewygodne łózko czy nieprawidłowa pozycja podczas pracy.
Kolejnym etapie jest dobranie odpowiednich działań. Mogą to być masaże, terapia manualna, fizjoterapia, fizykoterapia a w ostateczności zabiegi i operacje chirurgiczne.
W ostatniej fazie leczenia jest stałe dbanie o zdrowie i kondycje kręgosłupa. W tym celu warto stosować szereg ćwiczeń, które przede wszystkim wzmocnia mięśnie obudowujące szkielet, jak również wzmocnią cały organizm.

Jakie ćwiczenia pomogą utrzymać dobrą kondycję kręgosłupa?

Wszystkie czynności wspomagają poszczególne odcinki pleców. Warto więc zaznajomić się z ich przebiegiem oraz przeznaczeniem. Wiele z nich wzmacnia odcinek lędźwiowy lub rozluźnia szyjna część kręgosłupa.
Do najpopularniejszych należą:
– koci grzbiet – w pozycji podporowej klęcząc przodem wyginanie pleców do góry i powrót do dołu. warto przy tym ćwiczeniu pamiętać o równym rytmie oddechu.
– ukłon japoński – dzięki niemu możliwe jest rozciągnięcie kręgosłupa i wszystkich powięzi, jak również odciążenie go w dogodnej pozycji,
– skłony do tyłu przy ścianie,
– wypychanie bioder w pozycji leżąc na plecach,
– Wiele innych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here